از آغاز انقلاب اسلامی در سال 57 تا کنون رهبران جمهوری اسلامی از گفته آقای خمینی که گفت " شیعه و سنی در کنار هم و با هم برادرند " تا گفته های متعدد آقای خامنه ای که در مناسبتهای مختلف دم از وحدت اسلامی بین شیعه و سنی می زند متاسفانه تاکنون گام عملی مهمی در راه تحقق این سخن نه تنها برداشته نشده که در سالهای اخیر بر تفرقه بین این دو گامهای بسیار بلندی برداشه شده است .
و اما اگر بخواهیم تاریخ 30 ساله وحدت بین سنی و شیعه را در جمهوری اسلامی را بررسی کنیم نه تنها در این مدت وحدتی را نمی بینیم بلکه عملا بر طبل تفرقه کوبیده شده است .
برای ادامه نگاهی به چند اصل از اصول قانون اساس جمهوری اسلامی می اندازیم .
اصل یازدهم قانون اساس جمهوری اسلامی ایران
بحکم آیه کریمه "ان هذه امتکم امه واحده و انا ربکم فاعبدون" همه مسلمانان یک امت اندو دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پی گیر به عمل آورد تا وحدت سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد .
اصل دوازدهم قانون اساس جمهوری اسلامی ایران
دین رسمی ایران ، اسلام و مذهب آن شیعه جعفری اثنی عشری است و این اصل الی الابد غیر قابل تغییر است و مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی ، حنبلی ، مالکی ، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل می باشند و احوال شخصیه (ازدواج ، طلاق ، ارث و وصیت ) و دعاوی مربوطه به آن در داد گاه ها رسمیت دارند و در هر منطقه که پیروان این مذاهب اکثریت داشته باشند مقررات محلی در حدود اختیارات شوراها بر طبق آن مذهب خواهد بود ، با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب .
بله دو اصل فوق از اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشند که بر طبق اصل یازدهم ، جمهوری اسلامی ایران خواهان وحدت بین فرق مختلف اسلامی می باشند ولی درست بعد از اصل به اصطلاح وحدت آور فوق در اصل دوازدهم قانون اساسی ، خود ملت ایران را مرزبندی نموده و به شیعه و سنی تقسیم نموده است و تکلیف سایرین که خود روشن است .
مشکل وحدت ریشه ای و از ابتدای انقلاب تا کنون ادامه داشته است .در کشوری که دارای مذهب رسمی باشد دیگر وحدت اسلامی معنا ندارد .در کشوری که مسجد فیض اهل سنت را در مشهد تخریب می نمایند و به جای آن پارک می سازند در کشوری که به طلاب مسجد مکی که در اعتراض به عمل تخریب مسجد فیض در مسجد مکی زاهدان تحصن کرده اند را به خاک و خون می کشند که آثار تعرض خونین سپاه بعد از گذشت این مدت مدید کماکان بر منازه های مسجد مکی زاهدان مشهود است در کشوری که در بزرگترین و حساسترین استان کشور که اکثریت مطلق جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می دهد و مرکز امور مذهبی اهل سنت ایران می باشند یک فرد متعصب ضد بلوچ و اهل سنت که یک شیعه سیستانی است را به عنوان استاندار از طرف دولت به اصلاح مهر گستر آقای احمدی نژاد توسط وزیر کشور آقای پورمحمدی منصوب می گردد در کشوری که میدان اصلی شهر زاهدان به جای اینکه با نام میدان وحدت مزین گردد با نام حضرت علی (ع) خلیفه چهارم اهل سنت نامگذاری شده است در توضیح باید گفت که حضرت علی (ع) یکی از بزرگترین و وفادارترین اصحاب حضرت محمد بوده و پا به پای سایر اصحاب حضرت محمد جانفشانی های بزرگی را در راه اسلام انجام داده است و هدف از این نامگذاری این میدان نه این بوده اسیت که اهل سنت حضرت علی را قبول ندارند که کذب محضی است بلکه این است که شیعیان حکومت گر حضرت علی را به عنوان نماد شیعه گری در مقابل اهل سنت برافراشته اند .
در کشوری که شبکه استانی اش را با نماد شیعبیان سیستانی نامگذاری می کنند در استانی که ساحل نیلگون در یای عمان در بلوچستالن واقع است اداره شیلاتش را با نام شیلات سیستان می شناسیم و در کشوریس که آقای شهریاری نماینده شیعه مذهب که نمی توان منکر تجربه و دلسوزی وی به عنوان یک پزشک شد و نمی توان خدمات بی شائبه اس را به مردم استان به عنوان یک چشم پزشک نادیده گرفت می گوید " شما بلوچها که به احمدی نژاد رای نداده اید و حالا دنبال پست و مقام هم می گردید بروید و پست و مقاما را از کسی که به وی رای داده اید بخواهید ."
در کشوری که پس از گذشت سی سال حتی یک استاندار سنی مذهب ، یک وزیر سنی مذهب ، یک معاون وزیر و حتی یک سخنگوی وزارت خانه را به خود ندیده است چگونه می توان از وحدت اسلامی دم زد و صحبت از وحدت اسلامی بین کشور های اسلامی که دیگر حرفی بسیار گزاف است و خاطره تلخ حمله به مکه به قصد تصرف آن را از طرف سپاه پاسداران به دست جمهوری اسلامی ایران را هیچ مسلمانی نمی تواند فراموش کند .
زمانی که جمهوری اسلامی به مرکز وحدت مسلمانان جهان که همانا قبله مسلمین جهان است حمله و قصد تصرف آن را دارد چگونه می توان از وحدت اسلامی سخنی به میان آورد .
و در پایان نیز بد نیست به اصل یکصد و پانزدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز نگاهی بیندازیم .
رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشد انتخاب گردد .
1- ایرانی الاصل بودن 2- تابعه ایران 3- مدیر و مدبر 4- دارای حسن سابقه و امانت و تقوی 5- مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور .
بر اساس اصل فوق به طور رسمی اصولی که بر اساس آن بر وحدت اسلامی تاکید شده فسخ گردیده و کلیه کسانی که غیر شیعه اثنی عشری هستند که حتی سنی های مسلمان که جزئی از امت واحده اسلام هستند نیز به کنجی پرت شده و حق شرکت در انتخابات رئیس جمهوری را ندارند و این خط بطلانی است بر شعار های تو خالی جمهوری اسلامی بر وحدت اسلامی ملل مسلمان
Tuesday, February 26, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Your opinion is harmful just for yourself.I hope you think about what you are doing.
Post a Comment